Jakość produktu jest jedną z najważniejszych z jego wartości w oczach klienta, oczywiście obok ceny.

Jeśli klasa danego przedmiotu znacząco będzie odbiegać od standardów jego sprzedaż spadnie. Produkt broni się poprzez wysoką jakość. dlatego producenci muszą przykładać do niej jak największą uwagę.

W tym celu powstało takie określenie jak zarządzanie jakością. Właściwie jest to zespół działań, pod którymi kryje się kilka podstawowych aspektów:
- Kontrola jakości
- Sterowanie jakością
- Zapewnianie jakości
- Zarządzanie przez jakość.

Wszystkie mają na celu zapewnienie jak najwyższej jakości towarów.

Kontrola jakości zakłada, że aby osiągnąć dobre efekty, należy włożyć w to pewien wysiłek. Są to logiczne i systematyczne działania, w które zaangażowani są ludzie począwszy od pierwszych etapów produkcji, poprzez jego tworzenie aż do końcowego obrazu.

Zanim jeszcze gotowy towar zostanie odesłany do dystrybucji potrzebna jest jeszcze jedna kontrola. Przykłada się do niej tak dużą wagę, że firma musi zatrudniać dodatkowe osoby tylko do tego celu. Ich zadaniem jest uważne oglądanie partii produktów i odrzucanie tych przedmiotów, które nie spełniają standardów.

Pracownicy biorący udział w procesie produkcji powinni być szkoleni w tym zakresie, a także przechodzą szczegółowe szkolenia mające na celu poprawę jakości. Im więcej szkoleń i im lepsza praca zespołowa (kluczowa w tym wypadku), tym szansa na popełnianie błędów spada, a klasa produktu rośnie.

Aby osiągnąć sukces konieczne jest zaangażowanie i dokładność. Pracownicy biorący udział w produkcji muszą być odpowiednio motywowani, aby efekt był pozytywny.

Budowanie jakości to także wykorzystywanie prostych i sprawdzonych metod i maszyn, które będą w stanie znacząco przyśpieszyć cały proces. Należy oczywiście dbać o zgodność z normami ISO.

Fotorelacja

iso

szkolenia

certyfikaty

jakość